منتخب اشعار حمید رفائی

منتخب اشعار حمید رفائی

منتخب اشعار حمید رفائی

منتخب اشعار حمید رفائی

منتخب اشعار حمید رفائی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

ایران....

از هر طرف، به حال جوانان نگاه کن

پر می شوم ز درد ، ز هر سو بخوانی ام

وقتی به حال و روز خودم، فکر می کنم

دارد حرام می شود اینجا جوانی ام


مدرک، هنر، جوانی و سر زندگی، ولی

این ها ملاک سنجش کشور نبوده است

این حجم اختلاس، برای خدای ما

باور بکن که قابل باور نبوده است


من شرم می کنم ز غمِ مرد، سفره اش

گرچه درست، در گذر راه نفت بود...

اما چنان به فقر، دچار و اسیر بود

روزش دقیق، شکل همان چاه نفت بود


من شرم می کنم ز خجل بودن پدر

چون در وجود خسته ی او نان نمانده است

مضمون کودکانه ی خود را عوض کنید

در دست های خالی او، نان نمانده است


با صد هزار امید، به اینجا رسیده این

لطفا بیا و تیشه به این آرزو نزن

از پشت، تیر و خنجر و نیزه رسیده است

رحمی بکن به ما و تو از روبرو نزن



ایران هنوز، تشنه ی قدری عدالت است

من یک جوان خسته دل و نا توانی ام

با این شرایطی که شما ساختی، عزیز

دارد حرام می شود اینجا جوانی ام


#حمید_رفایی

#ایران

@hamidrefaeipoem

  • Hamid Poem

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی